Wednesday, July 27, 2016

Hea, et maja põlema ei läinud

Oli siis nii, et ma ei mäleta, kust täpselt me koju tulime aga kööki sisenedes oli selline niiske õhk. Oli mitu päeva sadanud. Ütlesin oma teismeeas pojale, et tee tuli pliidi alla. Ise läksin kotte tuppa viima. Aknast nägin, et poiss seisab pliidi ees ja vaatab allapoole. Kui olin taas tuppa tulnud, oli tulehakatis tehtud pliidi alla. Sinna, kus kuivi halusid hoitakse.
Kujutage ette!
"Ise ütlesid, et pliidi alla!" Õigustas end poeg.
Mismoodi veel öeldakse, mina ei tea.
Aga eeldada, et laps teab, oli ilmselt liiast.
Mõtlesin, kas koolis õpetatakse midagi sellist? Ilmselt mitte. Maal sündinud ja kasvanud lapsed saavad selle selgeks maast-madalast. Linnapoistel on keskküte. Maale kolijatele tuleb enne teha instruktaaz.
Järelikult pole kõik nii endastmõeldav.
Ja mina ei tea, mis veel ilmsiks saab tulla.

Siis mõtlesin veel, et kui meil on plaanis teha ajaloohõnguline tuba, et tutvustada lastele ja uurida neilt, mis asjad need nende arvates on, siis praegu küsin ma endalt - mille jaoks on lastel neid teadmisi vaja? Nad otsivad täna üleilma Pokemone. Milleks neile looreha või viljapeksu kepid?
Ma ei teagi nüüd ...

No comments:

Post a Comment