Friday, June 17, 2016

töötamisest ja töötajatest ehk servamata laud

Peale maja ostmist kuulutasin hankekeskkonnas välja konkursi: kes meie maja üles ehitaks, et me külamale talvele julgelt vastu saaks minna.
Tingimusi ehitajale oli mitmeid. Aeg, materjal, raha ...
Mulle oli oluline ka see inimene või meeskond, kes mu hoovis tööd tegema hakkab. Sest mulle tundus, et ehitajad jätavad endast alati maha midagi. Midagi, mis silmaga pole nähtav, küll aga tuntav kui hoovi sisse astuda.
Hankekeskkonnas ei saanud aga vahetada nime ega jagada muid kontakte. Üks osav pakkuja otsis meie objekti üles pildi järgi ja tuli kohale. Nii saime ühe pakkujaga tuttavaks. Teine pakkuja otsis me maja üles pildi teinud kinnisvarabüroo kaudu ja tuli kohale. Nii saime tuttavaks. Hanke võitis aga pakkuja kellega kohtusin alles hoovis, peale hanke võitja välja kuulutamist, kokkulepet sõlmides. See oli imelik tunne - pidin kohe ära tundma, kas inimesed on õiged. Ja kui pole, kas siis saan loobuda, öeldes, nägu ei meeldinud ... ?!
Vaist töötas täies mahus kogu see paar tundi, mil maja täpselt üle mõõdeti. Kogu aeg küsisin endalt, kas tundub õige?
Miks ma selline imelik olen ja selle üle pead vaevan, tahate teada? Sest olen ka enne ehitajaid tellinud. Mitte üks kord on sattunud mehed, kes sõna otseses mõttes tööd teha ei taha. On näha, et nad oleks teinud mida iganes, mitte seda, milleks nad palgati. On olnud läbi näha kuidas viidetakse meelega aega, et töö valmis ei saaks. Aetakse töö ajal mis iganes asju, et samal ajal veel mingi sissetulekuots alustada või lõpetada. Nii on kaevatud 6 m kanalisatsioonikraavi 2 nädalat. Parandatud arvutis viga ligi 10 tundi jne. Veel hullem mälestus oli ehitusepaarilistest, kes üldse üksteist ei sallinud ega omavahel koos tööd teha ei tahtnud. Vene mehed andsid üksteisele tööriistu edasi labaselt sõimeldes, abi ei palutud vaid pigem mõnitati. Arvate, et mingit vahet pole? On küll, muidu see kogemus mul meeles ei püsiks.
Seega, mis meid ees ootab, pidi selguma nn.kohe.
Tahate vastust?
Ma pole ammu nii head meeste omavahelist koostööd näinud! Usaldus, abivalmidus, täpne tööde järjekord, läbi mõeldud ja ette planeeritud ... kõik töötas.
Veel. Olen mittesuitsetaja. Kolm, neljaks nädalaks palgatud meest suitsetasid. Ma ei leidnud mitte ühtegi suitsukoni tervest hoovist. Mitte kusagilt, ka kivide vahelt mitte. Pole mõtet näiteid tuua, kuidas suitsetajad oma konisid enda omaks ei pea.
Veel, me jagasime meie elamist. Mehed elasid nädala sees majas, meie nädalalõpus. Mitte midagi ei vedelenud suvalises kohas! Vastupidi, saatsin poja nädala sees laudu värvima, muidu ei püsinud me kokku lepitud tööde graafikus, poja jättis teetassi koos üle loksunud teega köögilauale ja Margus küsis luba, kas võib talle märkuse teha? Ilmselt olin ise oma poegade eest alati kõik ära teinud, seetõttu oli see miinus mulle aga ilmselt oli see õppetund tema meheks kasvamise teel vajalik.

Aitäh Sulle Margus! Su meeskond on turvaline, Sa ise ka ja edu edasistel objektidel. Kõikidele teistele, kellele kodu tunne oluline on, kellel samasugune kiiks nagu minul on, kes tahavad ehitustöödeks mehi palgata, siis siin on kontaktid:
RP Puit OÜ
Margus Hüva
Servamata laudade paigaldamine/ehitustööd
Tel: +372 5678 9979
E-mail: margus@servamatalaud.ee



tubli töö!
aitäh, et meile sooja kodu ehitasite ning kodu tunde mälestuseks sõbralikuna hoidsite

veel, servamata lauast tuleb ka suurem osa meie siseviimistlusest ...
 

No comments:

Post a Comment