Wednesday, April 26, 2017

Aiapavljon lendas minema

Maikuus toimuva hoovikontserdi peo ettevalmistused algasid juba märtsis. Külalistele, aga ka heitlikule ilmale ning varjualusele mõeldes ostsin suure peotelgi. Et heitlik ilm ei segaks ja oleks mõnus ka suvel sääskede eest varjule pugeda.

Aiapaviljoni püstitasime nädalavahetusel ja selle kokku panemine võttis ligi kolm tundi.
Tootja andmed
Suur akendega 26 m² aiapaviljon - nagu elutuba!
# metallist konstruktsiooniga
# paviljonil akendega seinad
# mõõdud 600 x 440 cm
# kõrgus 3,5 m
# kattematerjal: 110 gr/m2 pvc-ga kaetud polüester.

Telk sai väljas olla kolm päeva. Telgi uksed hoidsime kinni, et tuul sees ei keerutaks. Kolmapäeva pealelõunat tõmbas tuul takjaribad ukse kõrvalt lahti ja tuul tõstis paviljoni maast üles - viis üle aia.



Kusjuures, meil oli kõik õigesti kinnitatud. Maa sisse jäid vaiadega alused, torud aga, aluste seest, lendasid minema. Nagu näha, kaks vaia jäid maasse.



Paviljon oli jalad püsti puude vahel, konstruktsioonid kõverad ja katki.



Murdunud või painutatud on ligi pooled metallkonstruktsioonid.


Miks nii juhtus?
Juba kokku pannes arutasime, on ikka tootja, leidis, kust kokku hoida...



... takjaribad, mis peaksid ümber posti hoidma kogu katust ja ka seinu, nende kinnitus oli maksimum 1 cm ulatuses kinnitatav. Pooltel isegi vähem. Kuidas saab cm takjariba, meetrise vahe tagant, hoida koos ülisuurt 3,5 m telki? Tuul kiskus takjaribad lahti, mitte ainult, ka õmblustest lahti ja viis telgi minema. Põhjus-tagajärg väga lihtne!

Kusjuures, Eestis on tuulised ilmad, see pole kellelegi uudis. Polnud ühtegi juhendit kaasas, mis ütleks, hoidke uksed kinni või vastupidi, hoidke uksed lahti. Katus on 3,5 m kõrge. Ei ole loogiline panna telk üles nädalavahetuseks ja siis näiteks tuule tõustes maha võtta. Ülespanek võtab aega mitu tundi.

Ei, maikuu pidu ära ei jää! Küll me midagi välja mõtleme
Pöördume müüja poole, vaatame, mis edasi saab!

Tegime päringu Hansapostile.


Vastuseks saime üsna lakoonilise ja üleoleva kirja: ostajad on täna teadlikumad oma vara hoidmisel; et tark oleks olnud, kui vaiu oleks rohkem maasse lisanud. Lõpetasid, et nemad ilmastikust tingitud kahjusid ei hüvita.

Vastuseks saatsin: et, esiteks ei saanud me vaiu lisada, sest konstruktsioonil oli kaks auku, kuhu vaiad panna. Teiseks jäid konstruktsioonid maasse, katus lendas minema. Ehk lisatugedest poleks abi olnud.
Kolmandaks on müüjal kohustus poole aasta jooksul pretensioonid vastu võtta ja tootjale esitada (seda ütles meile Tarbijakaitse). Tarbijakaitse kaitseb ostjat ehk mind, kui ma oleksin ostnud selle eraisikuna. Tarbijakaitse telefonivastus meile oli, et hansapost peab kauba meilt tagasi võtma ja tootjale saatma ekspertiisi. Kuna aga ostsin aiapaviljoni MTÜ nimel ja heaks, siis Tarbijakaitse meid ei kaitse. Meil tuleks kohtusse pöörduda. Milleks? Et 300 eurot tagasi saada, tuleb palgata advokaat. ... .

Ostjad on täna teadlikumad oma vara hoidmsiel - mis lause see on? Millised ostjad ja millest teadlikumad?

Vastust meile Hansapostilt pole ja ei tule ka ilmselt. Kaasabi ja mõistmist samuti mitte. Kaup24 seevastu, peale ostu, tunneb huvi, kas kauba kättesaamise ja kauba endaga on kõik OK? Umbes selliselt peaks ostjaga suhtlema.

Teadke, Parimate pakkumiste kaubamaja - Hansapost Teid ei aita!





No comments:

Post a Comment