Friday, December 16, 2016

Kuidas maitseb talv?

Just täna taas sinektikat harrastades tahaksin/saaksin öelda selliselt,

talv on siis ja selline nagu tuju
talv on tuju kui on külm
kui on soe, siis ongi hea
talv on soojas hinges ja ka peos

talv on pehme ja õhuline
talv on vastik ja õel
kui on terav, siis on külm
talv on selges mõistuses ja peas

talv on siis, kui luban
talv on siis, kui tahan
kui on pehme, siis on valge
talv on söödav ja mmm - umami.

Tegelikult on nii, et mulle pole iial talv meeldinud. Lapsepõlvest saati. Ei lumi, ei külm ega suuskade jm-ga ringi laskmine. Mulle ei meeldi end riidesse toppida, eriti veel see kui läheb nihusti ehk saab liiga vähe, siis on külm ja vastik. Mulle ei meeldi talvised teed, kui need on parkimisalal sodistes pudruhunnikutes. Mulle ei meeldi talvised aga muidu normaalsed naabrid, kes kühveldavad oma auto ümbert lume teise auto ette, et ise välja sõita. Elu sees ei hüppa ma lumme ega hulla nagu filmis.
Talvel olen ma talveunes, novembrist saati, kuni päikesetõusuni aprillis.

Sellel aastal oli talv  novembris ja talvelumi puhasvalge, kerge. Nii õhuline-kerge, et lumelabidaga vehkides liigesed kangeks ei jäänudki.

Sellel aastal on akna taga rasvatihased, mitte tuvid ja kajakad. Tihaserestoran on toitu täis!

Talv lõhnab puhtalt. Kuigi paaril korral on Kehra paberivabriku hais ka meie hoovi jõudnud. Jube!

Talv maitseb koduselt ja ahjusoojalt.


No comments:

Post a Comment